zapala się na desce żółta kierownica i

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lepciak
    Classic
    • 2016
    • 2

    zapala się na desce żółta kierownica i

    Mimo chęci, nie udało mi się dotrzeć - musiałem odsapnąć po całodniowej walce z betonowymi schodami.
    lepciak
  • Dajek
    Classic
    • 2013
    • 3

    #2
    zapala się na desce żółta kierownica i

    witam ,posiadam O2 z 2009 roku i jadac pewnego dnia zaswiecila mi sie zolta kontrolka kierownicy ,i nie wiem dokladnie co to za blad,zaznaczam ze mialem juz wykasowany i po paru godzinach wlaczyl sie od nowa,wspomaganie dziala nomalnie ,co robic zeby usunac usterke--

    Komentarz

    • 2.0-16v Michał
      RS
      • 2013
      • 4038
      • Octavia III (5E3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM
      • CHZD 1.0 TSI 115 KM

      #3
      Dajek, a płyn w spomaganiu sprawdzales :?:
      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
      przedstawiam smerfetke

      Komentarz

      • lszlachta
        Drive
        • 2012
        • 97

        #4
        Re: zapala się na desce żółta kierownica i

        Zamieszczone przez Dajek
        witam ,posiadam O2 z 2009 roku i jadac pewnego dnia zaswiecila mi sie zolta kontrolka kierownicy ,i nie wiem dokladnie co to za blad,zaznaczam ze mialem juz wykasowany i po paru godzinach wlaczyl sie od nowa,wspomaganie dziala nomalnie ,co robic zeby usunac usterke--
        wydaje mi sie, ze musisz wrzucic zrzut z kompa wtedy ktoś bardziej kompetentny powie ci dokladnie jak można się tego pozbyć.
        Aby moja rada nie była totatalnie bezużyteczne powiem ci co działo się u mnie w poprzedniej o2.
        Kontrolka zapaliła mi się po wymianie simmeringa pod skrzynią biegów - wiem, że to nie ma ze sobą nic wspólnego więc też byłem zdziwiony. Do dzisiaj nie wiem jak to się stało, że podczas tej wymiany uszkodzili maglownicę - czujnik skrętu. Wpakowali mi jakąś używana maglownicę bo sam czujnik nie jest wymienialny i bylo ok przez jakiś miesiąc. Potem włączyła się żółta kontrolka ale miałem wspomaganie - zupełnie jak u Ciebie. Jeździłem z tym do czasu gdy przy 90km/h wpadłem w dziurę i kontrolka stała się czerwona a ja straciłem wspomaganie. Nic się na szczęście nie stało z uwagi na predkosc i warunki. Skasowali mi błąd i miało być dobrze - nie było, miałem podobną sytuację parę tygodni później. Przestałem to w końcu bagatelizować i wymieniłem maglownicę na swój koszt - z ludźmi którzy mi ją uszkodzili niestety nie mogłem się dogadać. Tak więc uważaj i nie bagatelizuj tego. pzdr

        [ Dodano: Sob 16 Lis, 13 21:03 ]
        Zamieszczone przez 2.0-16v Michał
        Dajek, a płyn w spomaganiu sprawdzales :?:
        Michal, przynajmniej u nas w 2.0 wspomaganie jest elektryczne, nie wiem jak w 1.9 ale nie sądze aby stosowali dwie różne technologie w jednym modelu.
        Pozdrawiam / Łukasz
        Była : O2FL 1.8tsi http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70860
        Obecnie: VW Passat 2.0 TSI
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81552

        Komentarz

        • 2.0-16v Michał
          RS
          • 2013
          • 4038
          • Octavia III (5E3)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM
          • CHZD 1.0 TSI 115 KM

          #5
          lszlachta, faktycznie masz rację .
          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
          przedstawiam smerfetke

          Komentarz

          • Dajek
            Classic
            • 2013
            • 3

            #6
            KOLEGO PISZE MI TAKIE COS
            1 FAULT FOUND
            00573 STEERING TORQUE SENSOR (269)
            008 IMPLAUSIBE SIGNAL

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              Dajek, nie chcę Cię martwić, ale prawdopodobnie maglownica będzie do wymiany. Czujnik momentu skrętu jest zintegrowany z maglownicą i chyba nikt tego nie naprawia. Możesz jeszcze dla pewności sprawdzić okablowanie przy maglownicy, ale to raczej nie to...
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • Dajek
                Classic
                • 2013
                • 3

                #8
                no to troche sie zniesmaczylem skada a taka miala byc nie zawodna ,

                Komentarz

                • fooojciech
                  Ambiente
                  • 2013
                  • 124

                  #9
                  zanim zaczniesz cos wymieniac ,zrob najpierw kalibracje czujnika , mialem tak ze co jakis czas zapalała sie kontrolka a w czasie juz jazdy gasła.po kalibracji problem zniknął

                  Komentarz

                  • narasta
                    Classic
                    • 2013
                    • 34

                    #10
                    Ja miałem takie coś na starym akumulatorze - dopóki nie wymieniłem go na nowy to ciągle świeciła się żółta kierownica. Czasami nawet czerwona, ale po jakimś czasie od odpalenia robiła się żółta. Czasami znikała w ogóle a czasami nie. Akumulator był na tyle słaby, że rozładowywał mi się w lecie ( z takim auto zostało kupione - akumulator z oszołoma):P Po wymianie (od lipca) problem wspomagania już się nie pojawił.
                    O2
                    1.9 TDI BLS 105KM
                    Hatchback

                    Komentarz

                    • pawel_breslau
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 175

                      #11
                      Swego czasu tj. w czerwcu zeszłego roku miałem podobny problem z tym, że po włączeniu się kierownicy koloru żółtego, po kilkunastu kilometrach zapalała się na czerwono i wysiadało wspomaganie. Po kolejnych kilometrach zapalały mi się wszystkie kontrolki możliwe na kokpicie włącznie z komunikatem, że brak oleju i silnik "kaput" :P. Komputer pokazywał uszkodzony czujnik kąta skrętu, który wg. serwisu faktycznie nie jest wymienialny i wymieniają całą maglownicę. A to koszt już nie mały. Tylko czemu na jednym z portali aukcyjnych można nabyć taki czujnik oczywiście używany? Powiem tak-Polak potrafi i da radę. Ale... Takie problemy miałem gdy temperatura wzrastała powyżej 20 oC więc już sam zgłupiałem. Udało mi się znaleźć odpowiedniego (tak mi się wydaje) elektryka samochodowego, który zdiagnozował problem. Okazał się nim moduł ABS-u, który rozłączał wszystkie systemy w związku z czym zapalały się te wszystkie kontrolki. Po wymianie tego modułu jak ręką odjął i wszystko wróciło do normy. Dodam, że pierwszą oznaką, że jest coś nie tak, była wariacja zamków centralnego zamykania, która podczas jazdy zamykała samochód i otwierała. No a potem to wszystko co opisałem powyżej.
                      Pozdrawiam.
                      Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                      Komentarz

                      Pracuję...